Wideofilmowanie Łódź

Kino Sztuka filmowa to dziś nie tylko samo nagrywanie, gra aktorska, reżyseria, pisanie scenariusza, etc. Każdy film zanim wejdzie w fazę produkcji musi mieć opracowaną także strategię marketingową i dystrybucyjną. To bardzo ważne, ponieważ film to przede wszystkim dziś biznes, na którym trzeba zarabiać. Żaden producent nie ma bowiem zamiaru tworzyć dzieła, które później się nie zwróci za sprawą sprzedaży do kin, a później wydawnictwom DVD i BlueRay. Jeśli ie ma takiej strategii, to ciężko nawet znaleźć sponsora, jaki mógłby sfinansować produkcję dnawego filmu. Wszyscy doskonale wiedzą, że są świetne filmy, które mogłoby przejść do historii światowego kina i świadczyć przez całe dekady o genialności tej sztuki, ale niestety zostały zaniedbane marketingowo i przepadły sromotnie w wielości wielu innych filmów.

Każda duża wytwórnia filmowa ma w swoich szeregach całe sztaby ludzi, którzy jeszcze przed oficjalną premierą podpisują już umowy dotyczące dystrybucji. Takie produkty sprzedaje się sieciom kin oraz wydawnictwom, które chciałby wydać daną produkcję na nośnikach cyfrowych. Umowy takie są ważne, bowiem pozwalają na stosunkowo szybki zwrot kosztów produkcji filmu. Jeśli bowiem wydaje się kilka milionów dolarów na film, to nie chce się czekać na zwrot kilka lat. Jeśli dane dzieło jest dobre, to cieszy się ogromnym zainteresowaniem kinomaniaków i na zwrot kosztów produkcji można liczyć nawet w czasie dwóch, trzech tygodni emisji filmu w kinach. Same umowy z kinami wbrew opinii to nie prosta sztuka. Raz, że trzeba podpisać jest na dobrych warunkach finansowych. Dwa – trzeba dotrzeć do możliwie jak największej grupy kinowych odbiorców. Oczywiście w Stanach nie jest to wielki problem, ale na pewno trzeba „powalczyć” trochę z europejskimi, azjatyckimi i afrykańskimi sieciami wielkich multipleksów. Do tego dochodzą jeszcze sieci kin studyjnych oraz pojedyncze kina, których wcale nie jest tak mało na świecie. Oczywiście każdy przedstawiciel kina będzie starał się wynegocjować dobre dla siebie warunki, a przedstawiciel producenta musi z kolei myśleć o interesie filmu. Podobne negocjacje finansowe dotyczą i wydawnictw kupujących prawa do sprzedaży filmu.

Wielcy producenci filmowi muszą też pamiętać o marketingu. Ba – to warunek, try dotyczy nawet małych produkcji – nawet kina polskiego. Jeśli bowiem zaniedba się ten element, to nikt o danej produkcji wiedzieć nie będzie i nie ma większych szans za zaistnienie filmu w świecie kinematografii. Sposobów na reklamę jest wiele – mogą to być udziały w festiwalach filmowych, to także wszelkiego rodzaju promocja poprzez plakatowanie przed premierą, ulotkarstwo, a także marketing internetowy. Zadań tego typu jest wiele, toteż nie dziwne, że każdej produkcji towarzysza ludzie ściśle związani z marketingiem i reklamą. Takich osób w napisach końcowych się nie wymienia, ale bez ich powodzenie filmu na wielkim ekranie byłoby niemożliwe. Nawet wtedy, gdy zaangażuje się do głównej roli gwiazdę światowego formatu.

Właściwy dobór pleneru

drukarnia Poznań Kino to zespolenie wielu elementów. Z jednej strony mamy montaż, z drugiej reżyserię, grę aktorów i efekty specjalne. Jednym ze składników filmy jest tez niewątpliwie odpowiedni dobór pleneru. Każdy film ma swoją specyfikę. Jeśli akcja filmu bowiem opiera się na intrydze biurowej, to wiadomo, iż ni…

Muzycy są ważni

Kinematografia to nie tylko filmy, choć za taką ją właśnie najczęściej uważamy. To wszystko to, co się na film składa, a więc muzyka, scenariusz, efekty specjalne, montaż i wiele, wiele innych prac, jakie trzeba włożyć by mówić o udanej produkcji. O każdym z tych elementów będziemy rozmawiali na ła…

Kostiumy ważne w filmie

Nie ma filmu bez charakteryzatora. Wbrew ogólnej opinii nie jest to sztuka łatwa. Ubieranie aktorów na planie filmowym wymaga nie tylko twórczego podejścia, ale znajomości trendów współczesnej mody – no oczywiście wtedy, gdy mowa o kinie nawiązującym do obecnych czasów. Kiedy jednak wchodzimy w inn…

Społeczność

Johnny Bravo to jedna z najdowcipniejszych postaci kreskówkowych. Johnny ma około dwadzieścia lat, jest napakowany jak mało któr…
Wielu słuchaczy „filmowych” uważa, że soundtrack jest dobry tylko wtedy, gdy na ścieżce dźwiękowej pojawiają się piosenki znanyc…

biografie pisarzy

casting dla modelek  Bez niego nie było by filmu. To swoisty harmonogram prac – plan, według którego realizuje się każdą produkcję filmową. Chodzi naturalnie o scenariusz. To nieodłączny element każdego filmu, ba – nawet nie musimy się ograniczać do kina rozrywkowego. Scenariusze są niezbędne nawet do kilkusekundowych spotów reklamowych, także do filmów dokumentalnych i przyrodniczych. Jako odbiorcy często nawet nie zwracamy uwagi na to, kto jest autorem scenariusza d…
Więcej