Wideofilmowanie Łódź

Kino Sztuka filmowa to dziś nie tylko samo nagrywanie, gra aktorska, reżyseria, pisanie scenariusza, etc. Każdy film zanim wejdzie w fazę produkcji musi mieć opracowaną także strategię marketingową i dystrybucyjną. To bardzo ważne, ponieważ film to przede wszystkim dziś biznes, na którym trzeba zarabiać. Żaden producent nie ma bowiem zamiaru tworzyć dzieła, które później się nie zwróci za sprawą sprzedaży do kin, a później wydawnictwom DVD i BlueRay. Jeśli ie ma takiej strategii, to ciężko nawet znaleźć sponsora, jaki mógłby sfinansować produkcję dnawego filmu. Wszyscy doskonale wiedzą, że są świetne filmy, które mogłoby przejść do historii światowego kina i świadczyć przez całe dekady o genialności tej sztuki, ale niestety zostały zaniedbane marketingowo i przepadły sromotnie w wielości wielu innych filmów.

Każda duża wytwórnia filmowa ma w swoich szeregach całe sztaby ludzi, którzy jeszcze przed oficjalną premierą podpisują już umowy dotyczące dystrybucji. Takie produkty sprzedaje się sieciom kin oraz wydawnictwom, które chciałby wydać daną produkcję na nośnikach cyfrowych. Umowy takie są ważne, bowiem pozwalają na stosunkowo szybki zwrot kosztów produkcji filmu. Jeśli bowiem wydaje się kilka milionów dolarów na film, to nie chce się czekać na zwrot kilka lat. Jeśli dane dzieło jest dobre, to cieszy się ogromnym zainteresowaniem kinomaniaków i na zwrot kosztów produkcji można liczyć nawet w czasie dwóch, trzech tygodni emisji filmu w kinach. Same umowy z kinami wbrew opinii to nie prosta sztuka. Raz, że trzeba podpisać jest na dobrych warunkach finansowych. Dwa – trzeba dotrzeć do możliwie jak największej grupy kinowych odbiorców. Oczywiście w Stanach nie jest to wielki problem, ale na pewno trzeba „powalczyć” trochę z europejskimi, azjatyckimi i afrykańskimi sieciami wielkich multipleksów. Do tego dochodzą jeszcze sieci kin studyjnych oraz pojedyncze kina, których wcale nie jest tak mało na świecie. Oczywiście każdy przedstawiciel kina będzie starał się wynegocjować dobre dla siebie warunki, a przedstawiciel producenta musi z kolei myśleć o interesie filmu. Podobne negocjacje finansowe dotyczą i wydawnictw kupujących prawa do sprzedaży filmu.

Wielcy producenci filmowi muszą też pamiętać o marketingu. Ba – to warunek, try dotyczy nawet małych produkcji – nawet kina polskiego. Jeśli bowiem zaniedba się ten element, to nikt o danej produkcji wiedzieć nie będzie i nie ma większych szans za zaistnienie filmu w świecie kinematografii. Sposobów na reklamę jest wiele – mogą to być udziały w festiwalach filmowych, to także wszelkiego rodzaju promocja poprzez plakatowanie przed premierą, ulotkarstwo, a także marketing internetowy. Zadań tego typu jest wiele, toteż nie dziwne, że każdej produkcji towarzysza ludzie ściśle związani z marketingiem i reklamą. Takich osób w napisach końcowych się nie wymienia, ale bez ich powodzenie filmu na wielkim ekranie byłoby niemożliwe. Nawet wtedy, gdy zaangażuje się do głównej roli gwiazdę światowego formatu.

Wideofilmowanie Łódź

 Sztuka filmowa to dziś nie tylko samo nagrywanie, gra aktorska, reżyseria, pisanie scenariusza, etc. Każdy film zanim wejdzie w fazę produkcji musi mieć opracowaną także strategię marketingową i dystrybucyjną. To bardzo ważne, ponieważ film to przede wszystkim dziś biznes, na którym trzeba zara…

Niesamowite efekty w kinie

Dzisiejsze kino niezwykle mocno różni się od kina, które rozpoczynało swoją działalność. Jest także zupełnie inne niż kino przed kilku laty. Dzisiaj stawia się już na zupełnie inne wartości i docenia się w kinie zupełnie odmienne elementy. Oczywiście kino zawsze było miejscem wspaniałej rozrywki, g…

Statyści ważniejsi od głównych postaci

Statysta to według wielu najgorsza rola w filmie. Są nawet tacy, którzy otwarcie twierdzą, że nigdy nie wzięliby udziału a akcji statystowania w żadnej filmowej produkcji uważając to za poniżające. Sama kwestia statystów od wielu lat budzi wielkie kontrowersje,ale można dziś śmiało pokusić się o st…

Społeczność

Lucky Luke jest głównym bohaterem komiksów autorstwa Renego Goscinnego oraz Morrisa Goscinnego. Lucky Luke jest najszybszym rewo…
 Obecnie kino kojarzy nam się przede wszystkim z ogromnymi kompleksami, które mogą nas przytłaczać swoją wielkością. Jednak n…

Kadr ważny w filmie

drukarnia Poznań Pisaliśmy o aktorach, reżyserach, o montażu, muzyce - teraz czas na filmowy kadr. Szkół jest wiele, ale ci, którzy wiele oglądają filmów wiedzą doskonale, że kadr kadrowi nie równy. Kino hollywoodzkie opiera się na zupełni innych zasadach, niźli kino europejskie. Łatwo jest nawet nie wiedząc nic o producentach dojść do tego, kto jest głównym realizatorem filmu. Oczywiście sam operator kamery robiący zdjęcia na planie filmowym ma swoje przyzwyczajenia,…
Więcej